Kwaliteitsschool

Leerlingen zijn verschillend en hebben verschillende mogelijkheden. Rekening houdend met deze verschillen, vinden we op de Emmausschool dat alle leerlingen kunnen leren. Het is vooral de manier waarop het onderwijs wordt gegeven, bepaalt mede hoe succesvol leerlingen in het onderwijs zijn. Het is de opdracht van de school om “eruit te halen wat erin zit”.
Hiervoor organiseren we het volgende binnen ons onderwijs:
- De leraren houden rekening met de verschillen tussen leerlingen zodat hun de optimale kansen worden geboden. Leraren geven instructie op diverse niveaus. Leerlingen krijgen zoveel mogelijk begeleiding die ze nodig hebben (maatwerk) van leerkrachten.
- De school vindt de betrokkenheid van ouders bij het onderwijs van hun kinderen van groot belang. Samenwerking tussen school en ouders is van grote invloed op de schoolprestaties van de kinderen. Hiervoor worden diverse activiteiten georganiseerd.