Leerlingvolgsysteem

Op de Emmausschool wordt zorgvuldig bijgehouden welke resultaten de leerlingen bereiken. Dit heet het LVS (Leerlingvolgsysteem). Wij volgen de kinderen vanaf groep 1 t/m groep 8 en verzamelen alle toetsresultaten en andere data op de cognitieve leergebieden. De toetsresultaten worden regelmatig geanalyseerd en besproken tijdens de groepsbespreking. Daarnaast volgen wij ook de sociaal-emotionele ontwikkeling (via observatie, IEP, KiVa en KIJK). Op deze wijze kunnen wij tijdig gedragsproblemen signaleren en de juiste maatregelen nemen. Uiteraard wordt ook op andere leergebieden getoetst. De resultaten worden beschreven in het rapportfolio.
Zo krijgen we op elk niveau inzicht in de capaciteiten van een kind, dan wel van de groep.