Groepsplan

De leerkrachten schrijven voor diverse vakgebieden een digitaal groepsplan.
Het groepsplan wordt opgesteld naar aanleiding van de doelen die men over een half jaar wil bereiken. De kinderen worden ingedeeld op niveau n.a.v. resultaten op de niet-methodegebonden (IEP) toets voor een bepaalde periode (half jaar) en andere data. De resultaten van de methode-gebonden toetsen worden meegenomen in de tussenevaluaties. Het groepsplan wordt besproken en geëvalueerd met de interne begeleider tijdens een groepsbespreking. Tijdens de evaluatie van het plan wordt gesproken over de leerlingen die de gestelde doelen niet behaald hebben of leerlingen die vaak een hoge score hebben. De afweging wordt gemaakt of de hulp wordt voortgezet in een volgend groepsplan of dat er een individueel handelingsplan of OPP opgesteld wordt.