Handelingsplan en Ontwikkelingsperspectief

Volgend op het groepsplan of de leerlingbespreking kan men besluiten een handelingsplan op te stellen voor een individuele leerling. Een individueel plan wordt door de leerkracht(en) digitaal opgesteld en met de interne begeleider besproken. De ouders worden op de hoogte gesteld van het plan door middel van een gesprek of een brief. Na maximaal 8 tot 10 weken wordt het handelingsplan geëvalueerd. Wanneer het handelingsplan niet het gewenste resultaat heeft, kan men eventueel een externe deskundige inschakelen (schoolcontactpersoon van PPO Rotterdam). Een externe deskundige kan alleen ingeschakeld worden met toestemming van de ouders.

Ook kan het zijn dat er besloten wordt tot een eigen leerlijn bij grote achterstand of voorsprong. Dit noemen we een kind-OPP; een ontwikkelingsperspectief. In overleg met ouders wordt een kind-OPP opgesteld. Hierin staat beschreven naar welke onderwijsdoelen gestreefd wordt, en de onderbouwing daarvan. Tevens wordt hierin beschreven welke ondersteuning en begeleiding het kind nodig heeft en hoe die wordt aangeboden.