Leerlingdossier.

Gedurende het hele schooljaar worden door leerkrachten en intern begeleiders alle gegevens met betrekking tot de kinderen bijgehouden in Parnassys. Dit is een digitaal leerlingadministratie- en leerlingvolgsysteem. Hier valt te denken aan: toetsuitslagen, verslagen van rapporfolio besprekingen, observaties, oudergesprekken, etc. Op deze manier volgen we de kinderen nauwlettend en alle gegevens die wij over uw kind verzamelen, komen in dit leerling dossier. Alleen leraren, waarmee uw kind te maken heeft, mogen het dossier inzien. Wij gebruiken deze gegevens uitsluitend binnen de school voor het onderwijs aan de kinderen.

Indien u gaat verhuizen en uw kind wordt ingeschreven op een andere basisschool dan maken wij van dit dossier een onderwijskundig rapport (OKR). Dit rapport sturen wij op naar de nieuwe school, zodat de leerkracht daar het leerproces op dezelfde wijze kan voortzetten. De Emmausschool houdt zich betreffende doorgeven van informatie aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).